fbpx
Przejdź do treści
Strona główna » ARTYKUŁY » Jak napisać stronę „o mnie” na stronie internetowej?

Jak napisać stronę „o mnie” na stronie internetowej?

Jak napisać stronę „o mnie” na stronie internetowej?

Jeśli trafiłeś na ten wpis, z pewnością zastanawiasz się, jak napisać stronę „o mnie”. Chcesz się dowiedzieć, jak powinien wyglądać opis Twojej firmy?

Pokażę Ci krok po kroku, na co zwrócić uwagę. Dowiesz się, jak napisać treści, które będą ciekawe i pomogą zwiększyć zaufanie do Twojej organizacji.

Dzięki poniższym radom zrobisz to sprawnie i napiszesz treść, którą sam chętnie byś przeczytał.

Pisanie strony „o mnie”. Zacznij od historii.

Firmy, które pokazują, w jaki sposób dotarły do miejsca, w którym się znajdują i nie wstydzą się mówić o ścieżce, którą przeszły wzbudzają większe zaufanie u swoich kontrahentów.

Jest wiele przykładów firm, które swoją historią inspirują. Z pewnością znasz lub słyszałeś o potęgach takich jak McDonalds, czy Google. Każda z tych firm ma swoją historię, o której chętnie opowiada. Mówi w niej nie tylko o swoich sukcesach, ale i o trudnych sytuacjach, które miały wpływ na późniejsze kroki podejmowane w działalności.

Pisząc o historii firmy, spróbuj stworzyć opowieść, która wciągnie czytelnika i sprawi, że będzie chciał poznać bliżej idee oraz wartości, które przyświecały jej stworzeniu. Pamiętaj też, że nie musisz być globalnym potentatem z porywającą historią- każda, nawet najmniejsza firma może swoją historię opowiedzieć w ciekawy sposób.

Gdzie umieścić historię firmy?

Historia firmy zwykle jest częścią bądź też głównym elementem w sekcji „o mnie” na stronach firmowych. Idąc o krok dalej, można wykorzystać ją, przy odpowiednim zasobach, do stworzenia folderu, czy też książki, w której opiszesz osiągnięcia i podsumowujesz całą działalność.

Ciekawym rozwinięciem historii firmy może być Welcome book, w którym przybliżysz wizję, misję oraz ideę swojej firmy nowym pracownikom. To przydatne narzędzie w procesie employer brandingu i onboardingu.

Jak napisać stronę "o mnie" poradnik

Jak napisać historię firmy?

Jeśli jesteś pierwszą osobą, która musi zebrać całą historię w jedną całość, stoi przed Tobą nie lada wyzwanie. Nie martw się! Nie jest to takie trudne, jak mogłoby się wydawać. Pokażę Ci jak w 7 krokach napisać ciekawą historię firmy.

Zrób research.

Porozmawiaj z założycielami firmy lub osobami pracującymi w organizacji najdłużej. To właśnie oni będą najlepiej wiedzieć, jak przebiegała historia firmy, na jakie trudności trafiała podczas rozwoju oraz co było jej największymi sukcesami czy krokami milowymi w jej prowadzeniu. Notuj skrupulatnie, zapisuj daty– to ważne, aby w kolejnym kroku ułożyć wydarzenia chronologicznie.

Koniecznie zapytaj:

  • Co zainspirowało właścicieli do założenia firmy?
  • Jakie trudności napotkali na drodze do tworzenia firmy?
  • Co było dla nich zaskakujące?
  • Co uważają za najważniejsze sukcesy?
  • Jakie były najważniejsze kamienie milowe, momenty przełomowe, które wpłynęły na rozwój działalności?

Masz zarys historyczny, uzupełnij go o kolejne informacje.

Porozmawiaj z osobami odpowiedzialnymi za certyfikację, wprowadzone systemy, nagrody, którymi można się pochwalić. Dodasz je do historii- wzmocnisz przekaz oraz pomożesz wzbudzić zaufanie do Twojej firmy, jako rzetelnego i docenionego kontrahenta.

Historia na fotografii.

Przeszukaj firmowe archiwa- może znajdziesz zdjęcia, które pokazują ważne momenty z życia firmy. Nie bój się ich pokazywać, sprawią, że to, co napiszesz, będzie bardziej autentyczne. Pamiętaj, aby uzyskać zgodę na publikację wizerunku osób znajdujących się na zdjęciach. Nie chcesz przecież sytuacji, kiedy cała Twoja praca pójdzie na marne, przez obrażonego kolegę, który nie akceptuje swojego wizerunku w sieci, prawda?

Nie masz pomysłu co jeszcze dodać do opisu firmy?

Jeśli chcesz zwiększyć wiarygodność swojej firmy w oczach odbiorców, dodaj elementy takie jak przedstawienie swojego zespołu, pokazanie tego jak pracuje się u Was w firmie.

Zaprezentuj swój zespół.

Firma to przede wszystkim ludzie. Ich zaangażowanie i istnienie w organizacji jest często kluczowym elementem do intensywnego rozwoju. Ważne jest, aby przedstawiając zespół pisać o jego zaletach, umiejętnościach. Warto też wspomnieć tutaj o kulturze organizacyjnej. W firmie, w której pracują zaangażowani i zgodni pracownicy, łatwiej znaleźć miejsce dla siebie.

Wyróżnij się w sieci.

Nie używaj sloganów, które masowo powielane są w sieci. Aby napisać stronę „o mnie” nie używaj haseł, które znajdziesz na wielu stronach internetowych, jak na przykład: „w nasze DNA wpisany jest (tutaj wstaw co)”, czy „spełnimy oczekiwania najbardziej wymagających klientów”. Przyznaj się- ile razy przeczytałeś taki tekst?

Zastanów się, co możesz zaoferować swoim klientom, czy potencjalnym pracownikom. Znajdź unikatową cechę i pochwal się tym, co potrafisz najlepiej. Bądź autentyczny, nie rzucaj słów na wiatr, upewnij się, że jesteś w stanie spełnić obietnice, które składasz w tej części.

Jeśli nie wiesz, jak napisać wyróżniające się teksty, zerknij do artykułu ->

Referencje na wagę złota.

Jeśli posiadasz zadowolonych klientów, zadbaj o referencje. Poproś swoich kontrahentów o podzielenie się nimi. Możesz też napisać krótki tekst, pod którym po prostu się podpiszą. Dobrze wyglądają referencje, w których znajduje się też zdjęcie osoby, która je napisała. Pamiętaj, aby poprosić o zgodę na wykorzystanie uzyskanych referencji na Twojej stronie internetowej.

Zamień materiał na publikację.

Zebrałeś wszystkie informacje i jesteś gotowy?

Teraz już wiesz, że dobra organizacja, planowanie i poukładanie sobie tego, co chcesz napisać, jest bardzo ważne. Nie pozostaje Ci nic innego, jak zabrać się do pracy i napisać najlepszą stronę „o mnie” dla swojej firmy. Nie powinieneś już mieć z tym większych kłopotów.

Jeśli napisałeś historię, koniecznie poproś kogoś o recenzję napisanego tekstu. Pomoże to w uniknięciu błędów i pozwoli wprowadzić odpowiednie korekty przed publikacją treści. 

Jeśli zebrałeś materiały, a nie wiesz, jak poskładać wszystko w całość- skontaktuj się z nami. Zajmiemy się redakcją treści, podpowiemy, co można jeszcze dodać. Stworzymy dla Ciebie profesjonalny opis firmy na stronę internetową.

Zerknij na nasze Media Społecznościowe i bądź na bieżąco z nowymi interesującymi treściami.

1 komentarz do “Jak napisać stronę „o mnie” na stronie internetowej?”

  1. Pingback: Welcome Book czyli poradnik dla nowego pracownika -

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *